0

Dan cita-cita itu terus mekar...

Memang pantang saya diajak bicara soal cita-cita atau diajukan tentang kehidupan saya terutamanya soal belajar ini. Cepat sahaja hati saya berkembang...mekar...menguntum harapan. Saya belum mahu berputus asa. Saya mahu terus berlari. Kalau boleh mahu terbang. Saya tidak pernah memutuskan untuk berhenti mengejar impian, keinginan dan kemahuan saya. Saya selalu bahagia dikelilingi impian yang kadang-kadang menyeksakan juga kerana dia tidak pernah mahu beralah meninggalkan situasi saya. Semput-semput saya mengikutinya. Dipaksakan juga. Ah...itulah impian, cita-cita dan cinta. Mana mungkin dibuang dari hidup hanya kerana satu dua duri di jalanan yang menghalang. Dan saya berazam, mahu terus membajanya, mahu terus menyemai dengan penuh disiplin biar terkadang tuang juga dek kemalasan yang menyapa. Hidup kan lebih bermakna dengan perjuangan.

وانصب فإن لذيذ العيش في النصب!

0 Komentar:

Post a Comment

Back to Top