0

Ahlan, Senyum anda membahagiakan saya.




أخي لن تنال العلم إلا بستة


سأنبيك عن تفصيلها ببـيان


ذكاء وحرص واجتهاد وبلغة


وصحبة أستاذ وطول زمان


Ahlan..ahlan . Selamat datang. Hayyakumulah. Saya bahagia menyambut wajah segar dan semangat panas anda ke kampus hijau ini. Saya terhibur dengan senyum yang menyambut saya pagi ini. Saya seronok melihat kampus sibuk kembali. Saya tidak akan kesunyian di sini. Anda juga..adik adik, jika anda kenal sahabat yang akan membuatkan anda tersenyum dan tertawa biar anda sendiri, rafiq yang akan mengubat hati . Dan saya selalu ulang pada diri- bacaan adalah ubat hati yang mujarab.

Selamat datang ke dunia ilmu. Selamat datang ke dunia cabaran. Selamat datang ke dunia Islam kecil UIA. Anda tentukan..mahu apa anda di sini, mahu ke mana anda selepas ini dan bekal apa yang mahu anda siapkan di sini. Pilih..pilihlah..anda tentukan. Hanya buku, hanya kawan, hanya guru, hanya pengalaman..hanya Malaysia, hanya Islam , hanya Asia…anda..anda tentukan batas dan lingkungannya

Saya hanya mahu menyatakan kegembiraan saya menerima anda menjadi warga di sini. Selamat datang pengembara!

Ahlan juga untuk diri saya sendiri. Apa mampu saya selesaikan disertasi Master saya dalam hanya satu semester. Selamat datang cabaran menulis. Selamat berhempas pulas. Selamat memulakan jadual baru. Selamat untuk saya dan anda juga. Selamat berkerja dan terus berjuang.

0 Komentar:

Post a Comment

Back to Top